نوشتن، از بهترین روش‌ها برای ارتباط

 آخرین بروزرسانی: 1402/03/21

هنر نوشتن، مهارتی است که بر شدت اثرگذاری بر مخاطب تعریف می‌شود و به همین منظور مؤسسه فرهنگان تلاشی برای افزایش اثرگذاری محتوا و روزآمدکردن نثر فارسی در همه‌ء عرصه‌های مرتبط آغاز کرده است.

نوشتن، چه بر کاغذ چه در فضای مجازی، روشی است برای ارتباط با مخاطب به منظوری خاص و به نیتِ اثرگذاری لازم. هنر نوشتن دیگر نه در نوع نثر بلکه در شدت اثرگذاری بر مخاطب تعریف می‌شود. روانی نوشته  تنها در منطق عبارت‌ها و جمله‌ها نیست بلکه به انتخاب واژگان هم بستگی دارد. واژگان که مفاهیم را منعکس می‌کند، حتی اگر در موردی از بافتار و مکتب فکری خاصی نشئت بگیرد، باید حتی‌الامکان استاندارد باشد؛ در غیر این صورت محتوا با ابهام منتقل می‌شود. کم نیست موردهایی چه در نثر و چه در واژگان که به ارتباط مبهم انجامیده است.

 

مؤسسه فرهنگان بی‌‌آنکه به محتوای تخصصی و آموزشی بپردازد، تلاشی برای افزایش اثرگذاری محتوا و در نتیجه روزآمدکردن نثر فارسی در همه‌ء عرصه‌های مرتبط آغاز کرده است. در این بخش از وبگاه فرهنگان می‌کوشیم این موردها را مطرح کنیم. چهارشنبهء هر هفته یک یا چند مورد را بررسی می‌کنیم. نظر شما علاقه‌مندان به فرهنگ هم برای ما اهمیت دارد. از تبادل نظر دریغ نکنید.

مدیر فرهنگان

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر